.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناطق نوری: عاشورا نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا آغاز شد و در عاشورا به پیروزی رسید.

 شمال نیوز:  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا آغاز شد و در عاشورا به پیروزی رسید.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری صبح جمعه در مراسم آغاز عملیات ساخت حسینیه حسین بن علی با اشاره به نقش عاشورا و نهضت حسینی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران،گفت: راهپیمایی های بزرگ تاسوعا و عاشورا که در میدان آزادی برگزار شد،نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت و امام حسین(ع) عامل اصلی موفقیت این انقلاب و مکتب است.

ناطق نوری افزود: رژیم پهلوی در سالروز شهادت امام صادق(ع) یعنی 25 روز پس از ماه مبارک رمضان به مدرسه فیضیه حمله کرد و طلاب و علماء را به شهادت رساند و کتاب های دینی را سوزاند تا تاثیرگذاری مجالس روضه و سخنرانی مبلغان دینی را که در شهرها و روستاها صورت گرفته بود، خنثی کند.

رییس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) از فرصت های نقش آفرینی ماه محرم و ماه مبارک رمضان استفاده کرده و به طلبه ها سفارش می کرد تا به مردم بگویند که رژیم با اسلام چه می کند و انتخابات ولایتی و ایالتی با قرآن چه می کند و لذا رژیم تلاش داشت تا با حمله به مدرسه فیضیه این تبلیغات را خنثی کند.

وی همچنین گفت: باوجود این که مدرسه فیضیه پس از حمله ماموران شاه تا مدت ها ویران بود امام حضرت امام(ره) در همان سال 42 اعلام کردند که به مدرسه فیضیه آمده و بر سر مزار شهدا فاتحه خواهند خواند و اینگونه از فرصت عاشورا استفاده کرد و آن سخنرانی تاریخی خود را در عصر عاشورا بیان کرد و خطاب به شاه گفت، 'کاری نکن که بدهم ملت تو را از کشور بیرون کنند'.

ناطق نوری با اشاره به اسناد و مدارک ساواک که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد، گفت: این اسناد نشان می دهد که رژیم پهلوی برای ماه های محرم و رمضان نیروهای خود را بسیج کرده و آماده باش می دادند و به نیروهای خود اعلام می کردند که روضه خوان های امام حسین(ع) و طلبه ها در روستاها و شهرها به مردم آگاهی می دهند و علیه رژیم کار می کنند.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات سید ابراهیم کتابچی متخصص و جراح مغز و اعصاب و بانی حسینیه حسین بن علی(ع) گفت: به نظر من آقای کتابچی مصداق کامل حدیث «العلم علمان، علم الابدان و علم الادیان» است. چون وی هم در بخش جسم انسان ها خدمت می کند و هم برای پرواز به سوی بهشت با بال دین حرکت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کتابچی به عنوان یک شخصیت ممتاز و متواضع یاد کرد که خدمات بسیاری را به ویژه برای محرومان و فقرا در پرونده خود دارد و همواره با اخلاص و باورهای عمیق دینی برای مستضعفان خدمت کرده است.

وی از کتابچی و دست اندرکاران احداث حسینیه حسین بن علی(ع) خواست تا به محتوای این حسینیه برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) و اهداف قیام امام حسین(ع) بیش از ساختمان آن توجه کنند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ناطق نوری کلنگ احداث مرحله دوم حسینیه حسین بن علی(ع) را در بزرگراه شهید خرازی، نرسیده به شهرک شهید باقری و در کنار بیمارستان ترتیا به زمین زد.

سید ابراهیم کتابچی در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این حسینیه به مساحت 1500 متر است و بنای آن در حدود هفت هزار متر خواهد بود و می توان گفت این حسینیه بزرگترین در سطح کشور خواهد بود.

وی افزود: این حسینیه برای تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت مناسبت های مذهبی به ویژه ماه های رمضان و محرم خواهد بود و در آن مرکز آموزش قرآن و آموزش مکتب اهل بیت(ع) درنظر گرفته شده است.

کتابچی همچنین گفت: در ساختن این حسینیه هیچ کمکی از نهاد یا موسسه ای نگرفته ایم و خیرین و نیکوکاران برای ساخت آن مشارکت می کنند.

وی در پایان گفت: هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم و بنده با قرآن بیعت کردم و از آنجا که دنیا را از یک دریچه دینی می بینم، لذا معتقدم دنیا محضر خداست و برای ساخت این حسینیه نیز با خدا معامله کرده ایم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.